Thursday 18 May 2017

60 Days To Lose Weight

WEIGHT LOSS Det ligger nu endelig fast, hvad mine planer for sommerferien er. Det har ellers længe ligget hen i det uvisse, fordi der er en masse ubekendte til sommer; jeg ved ikke om jeg skal søge job eller læse videre, om vi eventuelt skal flytte efter job eller elevplads... Det har været rigtig svært at planlægge noget, men nu besluttede vi alligevel at lave lidt planer, så vi har noget at se frem til. Planen er således at Mikkel og jeg tager med mine forældre til Annecy og Costa Brava. 12 dage er vi afsted og så flyver jeg ellers fra Barcelona til Ibiza for at mødes med min veninde Catherine. Her skal vi tilbringe nogle enkelte dage sammen, hvilket jeg virkelig ser frem til! Vi har booket et super lækkert hotel med all inclusive, så den kommer til at stå på ren afslapning, shopping og ikke mindst fest og farver.

Men med en ferie lige rundt om hjørnet, et bryllup næste sommer og et generelt ønske om at komme ned i vægt, så er det på tide at der skal ske noget! Derfor stiller jeg mig selv en udfordring: 60 dages vægttab! Jeg vil se hvor langt jeg kan nå på de 60 dage, presse mig selv og forhåbentligt opnå nogle synlige resultater! Jeg tror det vil være en fordel for mig, at der er en øjensynlig tidsbegrænsning, så jeg ikke bare bliver ved med at udskyde og finde på undskyldninger...

Første step er: daglige gåture! Jeg vil fremover starte dagen med en gåtur og så skal jeg afsted igen efter aftensmaden. Distancen er ikke så vigtig igen, men det handler derimod mere om at komme afsted og få mig rørt. Få noget frisk luft og få en god start på dagen og ikke mindst afslutte min dag med en gåtur, hvor jeg kan få tømt hovedet.

Næste step bliver at holde fast i træningen. At blive mere struktureret og komme afsted mindst tre gange om ugen. Her vil jeg forsøge at variere min træning, så jeg ikke kommer til at kede mig.

Tredje, og måske det vigtigste, men også sværeste step bliver kosten. Jeg har endnu ikke helt besluttet hvor striks jeg skal være mht. kosten, men jeg skal i hvert fald have skåret kraftigt ned på fastfood, slik og alt det andet usunde mad. Jeg er dog bange for at ændre for drastisk i kosten, så jeg bare falder i... Det skal helst være holdbart i længden, så jeg ikke giver op. Mit hovedfokus vil være at spise mindre og generelt sundere, så jeg undgår strenge og specifikke regler, som jeg alligevel ikke kan overholde.

Hvis det er andre, der også er igang med vægttab eller en livsstilsændring, så må I meget gerne sige til - så kan vi støtte og motivere hinanden! Jeg leder også efter blogge som jeg kan følge og bruge til inspiration og motivation, så smid gerne nogle links nede i kommentarfeltet. LET'S DO IT!

Translation // It's finally settled what my plans are for this summer! It's been quite hard planning and deciding what to do this summer because a lot of things are unknown; will I be job hunting, should I apply to university, will we have to move?  It's crazy really but we decided to make plans anyways, which gives us something to look forward to. Mikkel and I are going to Annecy and Costa Brava with my parents for 12 days and then I'm flying out from Barcelona to meet my friend Catherine in Ibiza! We are just there for a few days but we booked a really nice hotel with all inclusive so it's gonna be proper relaxing! 

But with a holiday just around the corner, a wedding next summer and a genereal wish to get in shape I really need to put more effort into it! I'm gonna set myself a challenge; 60 days to lose weight! I'm excited to see how far I can get in these 60 days and hopefully the time constraint will help to motivate me, push myself harder and drop the excuses... 

First step is gonna be daily walks! One in the morning, to start the day off and then I'm off again after dinner. It doesn't really matter how long the walks are, the importance is that I get out and get moving. Get some fresh air and clear my head. 

Next step is being more consistent with my workouts. I have to be more structured and go to the gym at least three times a week. I'm also gonna try to switch up my workouts so I don't get bored and continuously challenge myself. 

The third and final step, and probably the hardest but most important one, is the diet. I need to cutout the junkfood, sweets and all the unnecessary unhealthy food. I'm not sure how strict I'm gonna be but I'm obviously gonna eat less and more healthily. I just don't wanna be to drastic with the diet and end up giving up. 

If any of you guys are on a weight loss journey or making lifestyle changes, please let me know - we can support and motivate each other! I'm also looking for blogs to follow and use as inspiration and motivation, so please leave some links in the comment section. LET'S DO IT! 
SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig