Sunday 22 January 2017

Will You Be My Bridesmaid?

WEDDING Dette er sikkert et amerikansk påfund, men ikke destomindre tog jeg idéen til mig, da jeg så den på Pinterest. Jeg havde overvejet at købe et kort fra Etsy, men fandt ikke præcis det design jeg ønskede, så derfor gik jeg selv igang med at lave det. Catherine modtog brevet i går og hun blev heldigvis virkelig glad og sagde ja. Jeg tænkte bare at det var en super sød måde, at spørge hende, om hun ville være en af mine brudepiger.

Og så lige en tilføjelse til Pinterest - det er virkelig et farligt sted at søge efter inspiration, for der er SÅ mange fine og kreative idéer, men i realiteten bliver det ikke muligt at kreere halvdelen af tingene, og da slet ikke økonomisk set. Jeg har på fornemmelsen at jeg kommer til at skulle gå på kompromis med en del, når det kommer til udsmykning af lokalet, hvilket egentlig også er fint, men Pinterest får mig til at drømme om et bryllup, som for mit vedkommende er urealistisk. Det hele ser så perfekt ud, men man skal huske på at det kun er et lille udsnit man ser og der er trods alt ingen bryllupper der er perfekte. Men picture perfect er de bryllupper man ser på internettet i hvert fald.

Translation // This is probably yet another American invention when it comes to weddings but I really love the idea and I snatched it the second I saw it on Pinterest! I was contemplating ordering a card from Etsy but after thorough search I didn't quite find the perfect design, so I thought I might as well make one myself. It was quite easy and I like how it turned out, and hopefully Catherine does too. I just thought it was a cute way to officially ask her to be one of my bridesmaids.

Also, can I just say that Pinterest is such a dangerous place to go searching for wedding inspiration, there are so many nice and pretty things, but in reality, at least my reality, it won't be possible to create half of the things, let alone afford to. I have a feeling that I'm gonna have to compromise a lot with the wedding, which is fine but Pinterest seriously makes me dream of this illusional, perfect wedding. I just have to remember it's a fantasy! No wedding is picture perfect, you only get to see a small selection of it on the internet, which creates the illusion of a perfect wedding which is unrealistic in most cases. I hope that made sense! Rant over.
SHARE:

3 comments

  1. Wow!! I just loved the cards. They look adorable. Want to have similar ones for my bridesmaids too for my wedding at one of best wedding venues as I really liked your idea of handmade cards. Surely everyone will love them. Thanks for sharing them here.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm glad you like it! It was really easy to make, I just created the template on picmonkey.com and then put it into word and printed on some carton :) I then made a handwritten message inside the card to make it even more personal.

      Delete

Blogger Template Created by pipdig