Wednesday 9 March 2016

Oestergade 1











TUESDAY I går tilbragte jeg aftenen med min dejlige mor. Vi var på restaurantbesøg, hvor vi nød godt af en fantastisk treretters menu med tilhørende vinmenu. Restauranten hedder Østergade 1 og ligger i Randers. De tilbyder hver tirsdag og onsdag en surprise treretters menu samt vinmenu til blot 445 kr. pr. person. Restauranten er super hyggeligt indrettet, holdt i mørke farver, der er levende lys på alle bordene og det giver virkelig en intim atmosfære.

Vi startede ud med en appetizer, stenbidderrogn med lækkert hjemmebagt brød med et udvalg af smør, oliven og aioli og et glas hvidvin. Til forret stod den på en smukt anrettet carpaccio, noget jeg aldrig har prøvet før! Det var spændende at få udvidet sin horisont en smule og det smagte faktisk godt. Hovedretten var virkelig lækker! Her fik vi noget kalvefilet med kartoffeltærte, svampe, græskar og en masse andre komponenter som jeg simpelthen har glemt. Vores tjener præsenterede ellers alle anretninger ligeså fint, men et par ting missede jeg altså. Hertil drak vi et glas rødvin. Til slut fik vi dessert, prikken over i'et, en himmelsk creme brulé med vaniljeis, marengskys og bær. Den tilhørende vin var sød og frisk og komplimenterede i den grad desserten. Jeg er næsten sikker på, at det ikke bliver sidste gang at vi spiser på Østergade 1 og det er klart en anbefalesværdigt sted. Jeg tænker lidt på at hive kæresten med derhen engang, da det virkelig danner den perfekte ramme for en romantisk aften.

Min mor og jeg sluttede aftenen af med en tur i biffen, hvor vi så Flaskepost fra P. Filmen var god og heldigvis ikke ligeså barsk som jeg havde frygtet. Findes der noget bedre end at tilbringe tid med dem man har nært og kært? Det tror jeg ikke.

_______________________________________________________________________________________________________

Translation // Yesterday I spent my evening with my lovely mum. We went out for dinner, where we enjoyed a fantastic three course meal paired with a wine menu. The restaurant we went to is called Oestergade 1 and every Tuesday and Wednesday they offer a surprise menu, including an appetizer, a three course meal and wine, chosen by the chef for only 445 DKK a person. 

We started off with an appetizer, lumpfish roe with homemade bread with a selection of butter, olives and aioli and a glass of white. For a starter we had beautifully plated carpaccio, something I've never had before! It was fun trying out new things and it actually tasted pretty good. Our main course was really good! We had a fillet of veal  with potato quiche, mushrooms, pumpkin and a whole lot of other components that I've simply forgotten about. Our waiter did do a great presenting our course but I must admit I missed a few things, oops! To finish it all off we had a divine dessert, the icing on the cake, creme brulé with vanilla ice-cream and berries. The wine to match was sweet and fresh and it really complimented the dessert. I'm positive that this won't be our last time dining at Oestergade 1 and I definitely recommend checking it out. I'm even thinking about convincing my boyfriend of going, as it would be the perfect place for a romantic meal. 

As for my mom and I, we ended our evening at the movies where we watched the Danish movie Flaskepost fra P (the book was published in the UK as Redemption.) Is there a better way to spend your night than with someone you love? I think not. 

SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig