Sunday 16 July 2017

Shopping in Geneva

THURSDAY I torsdags tog vi et smut til Genéve, hovedsagligt for at shoppe. Solen skinnede på den flotteste blå himmel og der var så smukt med de mange svaner på søen og bjergene i baggrunden. Vi fik desværre ikke set meget af byen, da vi kom senere afsted end vi ellers havde planlagt og så blev tiden primært brugt i de mange butikker. Med mig hjem fik jeg et par ting fra Chanel og noget tøj fra Mango, som jeg nok skal dele her på bloggen på et senere tidspunkt.

Jeg havde også fornøjelsen af at prøve nogle afsindigt dyre øreringe - det er faktisk en lidt sjov historie... Jeg havde set de smukkeste øreringe i et vindue og jeg beundrede dem i længere tid, for så at gå videre. Da vi kom forbi igen senere på dagen, besluttede vi os dog for at gå ind og se nærmere på dem, totalt uvidende om prisniveauet i den pågældende butik - det blev dog hurtigt klart at det var langt udover vores budget og vi havde nær tabt kæben, da vi hørte prisen; 172.000 DKK! Der sad jeg så og prøvede et par øreringe til samme værdi som en bil og jeg følte mig ærlig talt en smule dum. Manden var dog super sød og vi følte os på ingen måde latterliggjort, selvom vi tydeligvis var gået forkert. Efterfølgende har vi grint meget af episoden, som var en smule komisk. Selvom jeg til tider har dyr smag, så er øreringe altså ikke noget der koster 172.000 i min verden... Det var helt absurd.

Bagefter spiste vi frokost på min favoritrestaurant Vapiano, men da jeg er lidt af en connoisseur når det kommer til Vapiano (det kalder Mikkel mig i hvert fald, andre vil måske nærmere kalde mig et vanedyr) var det desværre en skuffende oplevelse vi havde i Genéve. Jeg har spist på Vapiano i både Finland, England, Tyskland, USA og Polen og aldrig har jeg haft en så ringe oplevelse som vi havde. Maden var desværre meget smagløs, hvilket ellers ikke er normen.

Efter vores sene frokost, vendte vi snuden mod campingpladsen ved Annecy og brugte ellers aftenen på at spille brætspil og hygge.

Translation // Thursday we went to Geneva for the day, mostly to do a bit of shopping but also to have a look around the city. The sun was shining, and the sky was perfectly blue and it was incredibly beautiful with all the swans on the lake and the mountains in the background. It was rather picture perfect! We didn't manage to explore much but instead we strolled around, had a coffee break and I made a few purchases from Chanel and got some clothes from Mango, which I will share with you another time. 

I also had the pleasure of trying on a ridiculous expensive pair of earrings - it's actually a quite funny story... I saw the most beautiful pair of earrings in the window of a jeweler shop and I was admiring them for a while before deciding to move on without going inside to have a better look at them. Later when we passed again, I hadn't stopped thinking about them and we decided to go inside to see them up close, unaware of the price level of the store - it soon became clear that this store was way out of our budget and we almost fell off our chairs when we heard the price of the earrings; 23.130 Euros! There I was, trying on a pair of earrings with the same price tag as a car, truly a whopping amount and I honestly felt slightly dumb for trying them on. The man working there was super nice though and he didn't belittle us or make us feel ridiculed or anything like that, even though we had clearly ended up in the wrong place. Afterwards we have laughed about it quite a lot because it was such a comical situation. Even though I do have a rather expensive taste at times, earrings costing that much... It's absurd really and I don't think I could ever justify spending that much, even if I could afford it. 

After that mind-blowing experience we had lunch a my favourite restaurant Vapiano (Mikkel calls me a connoisseur when it comes to Vapiano, whereas others would probably call me a creature of habit) but unfortunately it was a letdown and the food was very disappointing. I've had Vapiano in Germany, Finland, England, USA and Poland and never have I had such a terrible experience. The food was very bland which is far from the norm. 

After finishing our late lunch we headed back to the campsite near Annecy and spent the rest of the evening by playing board games and relaxing. 
SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig